Posted by erie | | Posted On Friday, February 26, 2010 at 5:27 AM

Sudah seminggu aku tak update. Mingu ni aku sibuk sikit. Byk benda aku nak buat kat tmpat kerja aku. Nak siapkan langskap rumah burung aku pun tak sempat. Aku rase besok nak smbung buat rumah burung tu. Maybe ahad ni blh siap kalau aku rajin la. Ari ni cuaca panas sgt. tak jadi nak buat. Tngokla sok macamane.....

Rumah burung

Posted by erie | | Posted On Saturday, February 20, 2010 at 2:17 AM


Hari ni aku cuba nak buat rmh burung.Bukan aku nak bela burung.Cuma sbgai langskap jer. tgk mcm senang jer nak buat. Susah jugak nak buat.Tool pulak takde. Aku potong kayu pakai gergaji besi jer. Lmbat giler potong. Berpeluh jugak dibuat nye. Kalau ade mesin gergaji lagi senang nak buat. Rumah burung ni memang sendirian berhad.Tak tau la mcm mane bntk rumah burung ni bila siap nanti.


Tgh buat tempat burung bertenggek

Drill untuk masukkan skru.Lubang bulat tu pakai pahat jer. Tgk dari jauh cantik jer bulat nya. Klu tgk dekat tak berape bulat. Aku belum touch up lagi tu.

Skru habis pulak . Tak dapat nak pasang atap ari ni



Hujan Oh Hujan

Posted by erie | | Posted On Friday, February 19, 2010 at 8:16 AM

Lega rasenya ari ni ade air. Blh la siram rumput dengan pokok. Dah seminggu tak siram balik kampung. Kene plk musim kemarau pulak tu. Baru tau kat kluang ni 2 hari ade air,1 hari takde.Itu pun jiran aku yang bagitau. Memang kritikal masalah air kat Kluang ni. Selepas solat Jumaat td pun ada buat solat sunat hajat. Semoga doa dimakbulkan .Insyaallah.

Air Kene Catu

Posted by erie | | Posted On Thursday, February 18, 2010 at 6:56 AM

Nampaknya keadaan di negara kita semakin kering dengan cuaca panas.Aku rase dah lama tak hujan. Lebih kurang sebulan tak hujan. Dijangkakan sampai bulan depan macam ni . Kat Tempat lain aku tak tau la.Kat Kluang ni air dah kene catu dah.Dah lima hari dah kene catu. Masalah pulak nak basuh baju.Kat kg aku kat Melaka pun sama jgk .Pokok getah kat tepi jalan gugur tinggal ranting jer. Rumput pun kuning jer. Mcm musim luruh pulak. Adik aku cakap kat Genting hujan lebat hari ni. Kat Kl pun sama.
Tapi bila smpai kg dah tak hujan dah. Aku pun baru balik dari kg . Sampai jer rumah terus bukak paip. Takde air .Ye la mengharapkan ada air.Rumput kat rumah pun dah warna kuning dah. Nasib baik pokok masih hijau lagi.
Nampaknya besok kene beli besen besarla nak simpan air. Mane tau air tangki rumah aku dah habis nanti tak mandi la aku. Hehe.

Tanam Pokok

Posted by erie | | Posted On Saturday, February 13, 2010 at 1:36 AM

Pokok heliconia, Pokok Palma


pokok yuca di tanam di sudut depan rumah