Air Kene Catu

Posted by erie | | Posted On Thursday, February 18, 2010 at 6:56 AM

Nampaknya keadaan di negara kita semakin kering dengan cuaca panas.Aku rase dah lama tak hujan. Lebih kurang sebulan tak hujan. Dijangkakan sampai bulan depan macam ni . Kat Tempat lain aku tak tau la.Kat Kluang ni air dah kene catu dah.Dah lima hari dah kene catu. Masalah pulak nak basuh baju.Kat kg aku kat Melaka pun sama jgk .Pokok getah kat tepi jalan gugur tinggal ranting jer. Rumput pun kuning jer. Mcm musim luruh pulak. Adik aku cakap kat Genting hujan lebat hari ni. Kat Kl pun sama.
Tapi bila smpai kg dah tak hujan dah. Aku pun baru balik dari kg . Sampai jer rumah terus bukak paip. Takde air .Ye la mengharapkan ada air.Rumput kat rumah pun dah warna kuning dah. Nasib baik pokok masih hijau lagi.
Nampaknya besok kene beli besen besarla nak simpan air. Mane tau air tangki rumah aku dah habis nanti tak mandi la aku. Hehe.

Comments:

There are 0 comments for Air Kene Catu

Post a Comment