Acai Berri : Khasiat Yang Luarbiasa

Posted by erie | | Posted On Tuesday, May 31, 2011 at 2:56 AM


Acai Berri? First time aku dengar buah ni. Mungkin orang lain dah biasa dengar.Aku jer tak pernah dengar. Kalau tengok gambar macam buah anggur pun ada.Nama pun pelik .Berri tu biasa dengar. Tapi 'acai' tu first time dengar(macam nama apek jual sayur jer)he he . Buah ni yang aku tahu memang tak ada kat negara kita ni. Buah ni ada kat sebelah amazon. Memang makanan utama orang asli kat sana.
Aku pun nak tau punya pasal bukak la web-web berkaitan buah acai ni. Memang banyak khasiat buah ni. Patutla orang asli kat sana umur panjang-panjang. Aku senaraikan khasiat buah acai hasil aku punya explore.

1: Mengurangkan Penuaan

2: Tidur Dengan Lebih Nyenyak

3: Meningkatkan Tahap Tenaga

4: Mengurangkan Kolesterol

5: Acai Memulihkan Kesihatan Seks

6: Acai Membantu Mengurangkan Berat Badan Anda

7. Acai Membantu Mengurangkan Tahap Stres Anda

8: Acai Memudahkan Pusingan Haid Wanita

9: Acai Membantu Anda Melawan Kedutan

10: Menguatkan Gigi

11: Dan Penglihatan Anda!

12: Membantu Tona/Warna Kulit Anda

13: Melindungi Salur Darah

14: Akan Memulihkan Ketahanan Terhadap Penyakit

15: Memulihkan Lipid Dan Glukos

16: Menyahtoksin Dan Membersihkan Badan

17: Dapat Membantu Menyembuhkan Ulser

Kalau ikutkan banyak khasiat buah acai ni .Aku dah tak larat nak taip .maklumlah merangkak-rangkak menaip .Maybe lepas makan buah ni, aku taip lagi laju kot Hehe.

Dalam banyak-banyak khasiat yang aku baca, yang paling utama khasiat acai ni ialah untuk menguruskan badan dan anti penuaan. So apa lagi jom kita cari produk acai ni.

Info lanjut: KLIK

Comments:

There are 0 comments for Acai Berri : Khasiat Yang Luarbiasa

Post a Comment